Türkçe

21 EYLÜL YAYLACIK-KURUCAOLUK

İzlenme 1490
Hatice Nine'yi göremedik. Tam da düğüne gidecek zamanı bulmuştu Ama öyle güzellikler gördük ve yaşadık ki... Biz 20 kişi Burhaniye yaylalarında yine unutulmaz bir gün geçirdik.

Ayvalık'tan ben, Alev Hanım, Mustafa Bey, İlayda, Karaağaç'tan Ali Bey, Burhaniye'den Kevser Hanım, Yusuf Bey, Süleyman Bey, Necla Hanım, Metin Bey, Yasin Bey, Banu Hanım, Mehmet Bey, Besim Bey, Muharrem Bey, Edremit'ten Nesrin Hanım, Serol Bey, Mustafa Bey, Kazım Bey ve Oğulcan, Burhaniye'de buluşarak Karadere Köyü'ne doğru yola çıktık. Köye vardığımızda sabahın çok erken bir saatiydi ve 7:15'te yürümeye başladık. Oldukça tempolu bir yürüyüşle, 8,5 km sonra şapkalı çeşmeye vardık ve burada ateşimizi yakıp çayımızı demledik. Simitlerimizle, poğaçalarımızla hafif bir kahvaltının ardından tırmanmaya başladık. Muhteşem dağ-orman manzaraları eşliğinde epey uzun bir tırmanış sonunda 800 metrelik bir düzlüğe çıktık. Burada biraz ilerledik ve Yaylacık Yaylası'na ulaştık. Yayla evleri arasında bize ikram edilen cevizleri yiyerek dolaşıp yine yola düştük ve yaklaşık 1 saatlik bir yürüyüş sonunda Kurucaoluk'a geldik. Hatice Nine'yi sorduğumuzda, başka köye düğüne gittiği söylendi. Yayla çocuklarıyla oyunlar oynayıp yaşlılarıyla sohbet ettik. Ceviz ve peynir alıp yola devam ettik. Orman içinde hoş bir ortamda ateşimizi yakıp yeniden çay demledik ve yemeklerimizi yedik. Biraz dinlendikten sonra yola devam edip yine Güzle yoluna düştük ve 2 saatlik bir inişin sonunda Karadere Köyü'ne vardık. Burada Fevzi Abi'nin davetiyle bir sünnet düğününe gittik ve düğün yemeklerinin eşsiz lezzeti ile buluştuk. Tıka basa yedikten ve düğün sahiplerine hediyemizi sunduktan sonra çaylarımızı içip köyden ayrıldık ve evlerimize ulaştık.

TEŞEKKÜRLER : Yaylacık ve Kurucaoluk'un güleryüzlü, cömert insanlarına, Hatice Nine'ye eli boş gitmememizi sağlayan Ali Bey'e, küçük ve etkileyici akrobasi gösterisi için İlayda'ya, bu mükemmel düğün yemeği için Fevzi Abi'ye, 33,5 kmlik zorlu parkuru hiç şikayetlenmeden tamamlayan ve ikramlarıyla ağzımızı tatlandıran tüm yol arkadaşlarıma teşekkür ederim.
22/11/2019 Gün Ortalama:80  Bugün 27 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:3.234.210.89