Türkçe

29 HAZİRAN - HAVRAN KOCADAĞ

İzlenme 1704

Sonunda Havran’ı da yazdık parkurlarımız arasına. Yıllardır ihmal ettiğimiz bu güzel coğrafyada, keyifli bir gün yaşadık. Biz 24 kişi, Havran Kocadağ’da kocaman yürekli insanlarla tanışıp, kahvaltısıyla, yangın kulesiyle, kayalıklarıyla, rüzgâr gülleriyle, mangalıyla dolu dolu bir gün daha geçirdik.

Ayvalık’tan ben, Aynur, Rana, Muammer Bey, Pınar Hanım, Şerafettin Bey, Gömeç’ten Ali Bey, Burhaniye’den Necla Hanım, Serpil Hanım, Babası, Kenan Bey, Kevser Hanım, Süleyman Bey, Tacettin Bey ve Timur Bey, Edremit’ten Serol Bey, Mustafa Bey, Mehmet Bey, Türkân Hanım, Leyla Hanım, Fehim Bey, Havran’dan Serdal Bey, Mustafa Bey ve Gül, Kocadağ Köyü’nde Mustafa Bey’in evinde buluştuk.  Burada Gül’ün demlediği çayların yanında simitlerimizi, peynirlerimizi yiyerek karnımızı doyurduk. Kahvaltının ardından yürümeye başladık. Önce orman içi patikalardan ve yer yer sık çalıların arasından tepelere  çıktık. Burada vaktiyle yerleşim yeri olarak kullanılmış olan ilginç kayalar gördük. Yükselmeye devam edip, 625 metreye çıktık ve burada Kocadağ Yangın Gözetleme Kulesi’ne vardık. Kuleden sert bir rüzgâr eşliğinde manzara izledik, fotoğraflar çektik. Ardından rüzgar güllerine doğru yürüdük. Dev gibi pervanelerin rüzgarda çıkardığı ses ilginçti. Pervanelerin kıyısından orman yoluna çıktık ve bol ağaçlı, çeşmeli ve manzaralı bir yoldan tekrar Mustafa Bey’in evine döndük.

Arkadaşlarımız birer gölge bulup dinlenmeye çekilirken, ben Havran’a giderek malzeme aldım. Döndüğümde mangal hazırdı ve pişirmeye başladık. Kadınlarımızın hazırladığı muhteşem salata ve cacıkla beraber etlerimizi, közlenmiş biberlerimizi afiyetle yedik. Mustafa Bey ve Gül’le vedalaşıp ayrıldık ve köy kahvesinde birer çay içip evlerimize doğru yola çıktık.

TEŞEKKÜRLER : Sabah simitlerimizi getirerek bu keyifli kahvaltıya katkıda bulunan Necla Hanım ve Süleyman Bey’e, muhteşem tatlısıyla ağzımızı tatlandıran Kevser Hanım’a, sofranın ve yiyeceklerin hazırlanmasında emeği geçen kadınlarımıza, Kocadağ Kulesi’nin güleryüzlü görevlisine, evinin ve yüreğinin kapılarını bize açarak bu unutulmaz günü yaşamamızı sağlayan, bu hoş parkurda rehberliğimizi yapan, verdiği yararlı bilgilerle bizi aydınlatan  Mustafa Bey’e, bunca kişiyi başarıyla ağırlayan becerikli ve çalışkan Gül’e ve tüm katılımcılarımıza teşekkür ederiz.

22/11/2019 Gün Ortalama:80  Bugün 27 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:3.234.210.89