Türkçe

19 MAYIS-MAYA TEPE

İzlenme 1535
Madra, Ma-Adra ( Ana Tanrıçanın Kocası ). Ayvalık’ın, Dikili’nin, Burhaniye’nin, İvrindi’nin, Bergama’nın, Soma’nın çatısı. Yılkı atlarıyla, alış kelebekleriyle, buz gibi pınarlarıyla, yaylalarıyla, ormanlarıyla bir güzel dağ. Ve biz 16 kişi, Maya Tepe’ye giden yolda Madra’nın güzelliklerini doyasıya yaşadık.
Ayvalık’tan ben, Şerafettin Bey, Pınar Hanım, Gömeç’ten Nurettin Bey ve Ali Bey, Burhaniye’den Necla Hanım, Ramazan Bey, Kenan Bey, Metin Bey, Edremit’ten Okan, Ali Rıza Bey, Kemal Bey, Serol Bey, Nevzat Bey, Canan Hanım ve Çetin, saat 5:30’da Kozak Sapağı’nda buluşarak yolumuza devam ettik. Kermes Meydanı’nda ateşimizi yakıp çay demledik ve sabah kahvaltımızı yaptık. Yola devam edip Kıranlı Köyü’ne geldik ve burada araçlarımızdan inip köy kahvesinde birer çay içtik. Ardından yürümeye başladık. 650 metreden başlayan tırmanışımız, saatler ilerleyip güneş iyice kendini gösterince zorlaştı. Her çeşmede molalar verip yüzümüzü yıkadık, saçımızı ıslattık, sularımızı tazeledik. Saat 12:00 civarı zirve taşına ulaştık ve sırtımızı taşa verip muhteşem manzaranın keyfini yaşamaya başladık. Hatıra fotoğrafı çektik. Biraz dinlenip yemeklerimizi yedikten ve içeceklerimizi tükettikten sonra çantalarımızı bırakıp çevre gezisine çıktık. Sıcağın ve susuzluğun etkisiyle bu geziyi kısa kestik. Yılkı atlarını izleyerek orman içinde biraz yürüdük ve zirveye döndük. Eşyalarımızı toparlayıp inişe geçtik. Yine sık molalarla Kıranlı Köyü’ne döndük. Köy kahvesinde çaylarımızı içip dinlendikten sonra arabalarımızla Çamavlu Köyü’ne gelip buradaki heykelleri fotoğrafladık. Kozak Kafe’ye uğrayıp vedalaşarak evlerimize döndük.

TEŞEKKÜRLER : Kıranlı Köyü’nün hoşsohbet insanlarına, bu zor ve anlamlı etkinlikte yanımızda olan ve getirdiği nefis yiyeceklerle bizi şımartan tüm yoldaşlarımıza teşekkür ederiz.
22/11/2019 Gün Ortalama:80  Bugün 27 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:3.234.210.89