Türkçe

4 MAYIS AT KAYASI-BUĞDAYLI

İzlenme 1646

KDSG nin bu sezonki en zor ve en keyifli etkinliklerinden biriydi. Biz 15 kişi, Kaz Dağları’nın doğu zirvelerinde unutulmaz bir gün geçirdik.

Ayvalık’tan ben, Rana, Şerafettin Bey, Pınar Hanım, Gömeç’ten Nurettin Bey ve Ali Bey, Burhaniye’den Adnan Bey ve Ramazan Bey, Edremit’ten Çetin, Necdet Bey, Mustafa Bey, Mehmet Bey, Nevzat Bey, Serol Bey vezım Bey Edremit’te sabah çorbalarımızı içip yola devam ettik. Yaşyer Köyü’nde araçlarımızı bıraktık ve sabah serinliğinde yürümeye başladık. Çam ormanına girdiğimizde havada bolca bulunan polenler yüzünden hapşırarak devam ettik yolumuza. Henüz kurumamış olan küçük derelerde kısa molalar verdik ve buz gibi sularla serinledik. Ayağımızın altında ezilen kekiklerin saçtığı kokularla adeta sarhoş olduk. At Kayası’na yaklaştığımızda eğim arttı ve sık molalarla, biraz zorlanarak ta olsa zirveye ulaştık. 1175 metrelik zirvede bizi bekleyen sadece mis gibi bir hava ve tadına doyulmaz Körfez manzarası değildi. Sarılı kırmızılı laleler, papatyalar da ortamın güzelliğine renk kattı. Bolca fotoğraf çektik. Daha sonra gözümüze Buğdaylı zirvesini kestirdik ve önce zor bir iniş, ardından da sert bir tırmanışla Buğdaylı’nın 1210 metrelik zirvesine ulaştık. Burada hatıra fotoğrafı çekip inişe geçtik. Zirvelerin su bakımından fakir olması ve iyiden iyiye bizi yakmaya başlayan kızgın güneş yüzünden ağzımız kurumaya başladı. Çok geçmeden buz gibi derelerden birine ulaştık ve önce kana kana su içtik, ardından da yüzümüzü, kafamızı ıslattık. Dere kıyısında biraz daha inip uygun bir ortamda molamızı verdik. Çay demledik, karnımızı doyurduk, ayaklarımızı serin sulara sokup dinlendirdik. Molanın ardından inişe devam edip Yaşyer Köyü’ne ulaştık. Köy kahvesinde çayımızı içtikten sonra arkadaşlarımızla vedalaştık. Çamcı Köyü’ndeki Fatma Teyze’nin evine gittik. Burada taze toplanmış çileklerden yedik, miz gibi çam reçellerinden satın aldık. Hava karardıktan sonra da evlerimize ulaştık.

TEŞEKKÜRLER : Bu yorucu etkinliği başarıyla tamamlayan tüm arkadaşlarımıza ve güler yüzüyle, mis kokulu çilekleriyle yorgunluğumuzu alan Fatma Teyze’ye teşekkür ederiz

22/11/2019 Gün Ortalama:80  Bugün 27 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:3.234.210.89