Türkçe

5 OCAK SÜBEYLİDERE YAYLASI

İzlenme 1974
Ne şanslıydık… Havanın son güzel gününde yürüdük. Ne mutluyduk… Gün boyu kahkahalarımız çınladı Burhaniye yaylalarında. Ne keyifliydik… Muhteşem manzaralar, muhteşem yiyecekler, muhteşem güzellikler bizimleydi. Biz 20 kişi bugün, Sübeylidere ve Kırtık Yaylaları’nda unutulmaz bir gün yaşadık.

Sarımsaklı’dan Pınar Hanım, Şerafettin Bey, Ayvalık’tan ben, Tülay Hanım, Huriye Hanım, Tayfur Bey, Figen Hanım, Gömeç’ten Nurettin Bey, Burhaniye’den Ramazan Bey, Necla Hanım, Süleyman Bey, Muharrem Bey, Edremit’ten Osman, Emrah, Nevzat Bey, Necdet Bey, Canan Hanım, Mustafa Bey, Serol Bey vezım Bey, sabahın erken saatinde Burhaniye’de buluştuk. Sabah çayımızı içtikten onra yola düştük ve Sübeylider Köyü’ne vardık. Buradan yürümeye başladık. Hava sıcaklığı başlangıçta 4 dereceydi ama gerek tırmanış, gerekse güneşin etkisini artırmasıyla hepimiz üzerimizdeki kıyafetleri tek tek çıkarmak zorunda kaldık. Birkaç küçük manzara molasının ardından, yaklaşık 2 saatlik bir tırmanışla 820 metrelik Sübeylidere ( Omarcık ) Yaylası’na ulaştık. Yayla muhteşemdi. Yemyeşil çimenlere uzandık. Ateşimizi yakıp çayımızı demledik. Üzüm şerbeti içtik, bir şeyler yedik. Yaklaşık 1,5 saatlik mola sonrası yine yürümeye başladık ve muhteşem güzellikteki çam ormanlarını ve anıt gibi granit taşlarını geçerek Kırtık Yaylası’na vardık. Burada yine çay demledik ve krallara layık bir sofra hazırladık. Karnımızı doyurup çayımızı içtikten sonra inişe geçip, yaklaşık 2 saatlik bir yürüyüşle Sübeylidere Köyü’ne ulaştık. Kahvede çayımızı içip araçlarımıza bindik ve Şahinler Köyü’ne gidip buradaki resimli camiyi gezdik. Ardından Burhaniye’ye döndük v vedalaşıp evlerimize doğru yola çıktık.

TEŞEKKÜRLER : Mercimek köftesi için Huriye Hanım’a, dağın başında bizlere kuru-pilav ve turp otu keyfi yaşatan Canan Hanım’a, elmalı turta için Nevzat Bey’e, Bigadiç helvası için Şerafettin Bey’e, üzüm şerbeti için Muharrem Bey’e ve katılan tüm arkadaşlarımıza teşekkür ederiz…
22/11/2019 Gün Ortalama:80  Bugün 27 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:3.234.210.89