Türkçe

11 KASIM YAYLACIK-KURUCAOLUK YAYLALARI

İzlenme 1715

Zaman zaman tepemize damlayan ve bizi tedirgin eden yağmur damlaları, yer yer şiddetli esen ve terli bedenimizi üşüten sert poyraz, bitmek bilmeyen 30 km lik bir parkur… Ama biz 17 kişi, günün bitiminde ayaklarımızın ağrısını yahut bedenimizin tükenmişliğini değil, güzelim yaylaları, çam ormanlarını, isli demlikte içilen keyif çayını ve melek yüzlü Hative Nine’yi düşünüyorduk.

Ayvalık’tan Ben, Şerafettin Bey, Ayşe Hanım, Huriye Hanım, Tayfur Bey, Tülay Hanım ve Rana, Gömeç’ten Nurettin Bey, Burhaniye’den Ramazan Bey, Muharrem Bey, Metin Bey ve Necla Hanım, Edremit’ten Çetin, Serol Bey, Canan Hanım, Mustafa Bey ve Necdet Bey, Burhaniye Ziraat Bankası yanında buluştuk ve Karadere Köyü’ne ulaştık. Burada araçlarımızı terk edip yürümeye başladık. 2 km kadar yürüdük ve dere kıyısında ateşimizi yakıp çay demledik, kahvaltı yaptık. Kahvaltı sonrası sert bir tempoyla yürümeye devam edip Yaylacık yol ayrımına vardık. Buradan dik bir tırmanışa geçtik. Manzaranın güzelliği bizi büyüledi ama yükseldikçe şiddetli poyraz terli bedenlerimizi vurmaya başladı. Uzun bir tırmanış sonrası tepeye vardık ve açık araziyi geçip çam ormanına, oradan da Yaylacık Yaylası’na vardık. Yaylanın içini gezdikten sonra, bize ikram edilen cevizleri kıra kıra yola devam edip Kurucaoluk Yaylası’na vardık. Burada, geçen sene tanıdığımız, sohbet ettiğimiz Hatice Nine’yi bulduk. Hatice Nine’nin elma yanakları, tatlı dili ve sevimli hareketleri bizi mest etti. Hatice Nine’nin tüm yumurtalarını ve peynirlerini aldık. Bize hediye ettiği elmaları yiyerek yola devam ettik. Orman içi bir yerde ateşimizi yakıp çay demledik. Sucuklarımızı pişirdik. Böreklerimizi, mücverlerimizi, sarmalarımızı yedik. Yemek sonrası yürümeye devam edip tekrar Güzle Yolu’na düştük ve dereleri, ağılları geçerek, yolun son yarım saatini de karanlıkta tamamlayarak araçlarımıza döndük. Burada vedalaşıp evlerimize ulaştık.

TEŞEKKÜRLER : Ceplerimize ceviz dolduran Yaylacık’lı teyzeye, bizi muhabbetle karşılayan Kurucaoluk köylülerine, tatlı diliyle içimizi ferahlatan, bize neşe veren Hatice Nine’ye, kekleriyle, sarmalarıyla, mücverleriyle, bu yürüyüşü bir ziyafete dönüştüren, muhabbetleri ve şarkılarıyla neşemize neşe katan, birlikte yürümekten büyük keyif aldığım tüm yoldaşlarıma teşekkür ederim.

22/11/2019 Gün Ortalama:80  Bugün 27 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:3.234.210.89