Türkçe

20 EKİM AT KAYASI-EYBEK DAĞI

İzlenme 1813

Hayaldi, gerçek oldu. Biz 14 kişi, zirvelerden zirvelere gezmenin, 35 km yürümenin, At Kayası'ndan Eybek Dağı'na geçmenin, bir hayali gerçeğe dönüştürmenin keyfini yaşadık.
Sarımsaklı'dan Şerafettin Bey, Ayvalık'tan ben, Huriye Hanım, Tayfur Bey, Tülay Hanım, Gömeç'ten Nurettin Bey, Burhaniye’den Ramazan Bey, Necla Hanım, Süleyman Bey, Edremit’ten Serol Bey, Necdet Bey, Mustafa Bey, Canan Hanım,

Kazım Bey, Edremit’te buluşarak sabah çorbalarımızı içtik. Ardından Yaşyer Köyü’ne gidip araçlarımızı burada bıraktık ve tırmanmaya başladık. Yaklaşık 3 saatlik zor ama keyifli tırmanış sonrasında At Kayası zirvesine ulaştık. Burada yiyeceklerimizi tüketip dinlenirken, karşımızda gördüğümüz Eybek Dağı’na geçme düşüncesini tartıştık ve kabul ederek rotamızı bu yöne çevirdik. Fakat At Kayası ve Eybek arasındaki yol, tahmin ettiğimizden çok daha zor çıktı. Arada görünmeyen derin vadiler aştık. Patikaların adeta bir bağırsak gibi kıvrıla kıvrıla devam ettiğini ve kuş uçuşu görünen mesafenin yürümeyle 4 katına kadar çıktığını fark ettik. Sadece bir ayağımızın sığdığı tehlikeli patikalardan geçtik. Şiddetli poyrazın etkisiyle yer yer ayakta durmakta bile zorlandık. 3 saatlik yürüyüşün ardından Eybek zirvesindeydik. Buradan manzara izledik, fotoğraflar çektik ve ağıllar bölgesine indik. Burada Çoban Murtaza’nın maşıngasında kestanelerimizi pişirdik ve bize ikram edilen mis gibi ada çayını içtik. İyice dinlenip yola devam ettik ve önce Eybek Kulesi’ne, sonra da Kapanca’dan Çobançeşme’ye geçtik. Minibüsle Çamcı’ya indik. Yaşyer’den araçlarımızı alıp evlerimize döndük.

TEŞEKKÜRLER : Bize verdikleri keçi peyniri ile harika bir yemek yememizi sağlayan Yaşyer çobanlarına, kestanelerini ve ada çayını bizimle paylaşan Hacıaslanlar’lı Çoban Murtaza’ya, börekler için Canan Hanım ve Huriye Hanım’a, şekerler için Şerafettin Bey’e teşekkür ederiz.
17/10/2019 Gün Ortalama:70  Bugün 11 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:3.85.214.0