Türkçe

6-7 EKİM GÖLCÜK YAYLASI ( KAMP )

İzlenme 1992

Herhalde en keyifli kamplarımızdan biriydi Gölcük kampımız. Biz 10 kişi, mis gibi yayla havasının, lezzetli yiyeceklerin ve muhabbetin keyfine vardık bu hafta sonu.

Ayvalık’tan ben, Huriye Hanım, Tayfur Bey, Tülay Hanım, Gömeç’ten Nurettin Bey, Ahmet Bey, Burhaniye’den Ramazan Bey, Metin Bey, Edremit’ten Serol Bey ve Çetin, Burhaniye’de buluşarak Kırtık Köyü’ne vardık. Burada araçlarımızı bıraktık ve oldukça ağır olan çantalarımızı yüklenip, öğlen sıcağında dik bir yolu tırmanmaya başladık. Neyse ki yaylaların buz gibi çeşmeleri yol boyu bizi karşıladı ve sık sık mola verdik. Kırtık ve Sinekli Yaylaları’nı geçip, saat 15:00 civarı Gölcük Yaylası’na ulaştık. Buradan kamp alanımıza geçtik. Önce çadırlarımızı kurduk ve hemen yemeğe başladık. Misler gibi bir menemen yaptık, çay demledik. Menemenimizi afiyetle yedikten sonra yaylayı gezmeye çıktık. Bir teyzenin kendi elleriyle soyduğu elmalardan yedik. Yüksek bir tepeye çıkıp Kozak bölgesinin eşsiz manzarasını izledik. Dönüş yolunda bir keçi ağılından ikram edilen taze sağılmış sütü aldık. Ateşimizde sütü kaynattık ve bardak bardak içtik. Ardından akşam yemeğine geçtik. Yanımızda getirdiğimiz köfte ve tavukları ızgarada pişirdik. Patates közleyip içine tereyağı gömerek yedik. Yemek sonrası bol şarkılı, türkülü bir muhabbetle geceyi sonlandırdık. Ateşimizi söndürüp çadırlarımıza çekildik. Sabah bir baykuşun sesiyle uyanıp çadırlarımızdan çıktık. Yaylaya doğru yürüyüşe geçtik. Elmacı teyzemize ve bize keçi sütü veren amcaya köfte ve tavuktan oluşan küçük hediyelerimizi bıraktık. Yaklaşık 1,5 saat yürüdükten sonra kamp alanına dönüp kahvaltı hazırlıklarına başladık. Önceki gün Sinekli Yaylası’ndan aldığımız köy yumurtalarını kullanarak harika bir sucuklu yumurta hazırladık. Çayımızı demledik. Kahvaltı sonrası çadırlarımızı topladık ve yaylamıza veda ederek yola koyulduk. Sinekli Yaylası’nda kuru fasulye ve ceviz satın aldık. Bizim için demlenen çayı içip soluklandık. Yolda grubumuzun üyelerinden Süleyman Bey, Necla Hanım ve misafirlerine rastladık. Yokuş aşağı zorlu bir yürüyüş sonrası Kırtık Köyü’ne, araçlarımıza ulaştık. Burada vedalaşarak evlerimize doğru yola çıktık.

TEŞEKKÜRLER : Bu güzel geceyi benimle paylaşan, taşıdığı lezzetli yiyeceklerle gecemizi şenlendiren tüm arkadaşlarıma ve bizimle elmasını, sütünü, çayını ve güler yüzünü paylaşan yayla insanlarına teşekkür ederim…

22/11/2019 Gün Ortalama:80  Bugün 27 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:3.234.210.89