Türkçe

4-5 AĞUSTOS ULUDAĞ FAALİYET RAPORU

İzlenme 1922
KDSG olarak geniş bir vizyona sahip olmanın, güzel dostluklar kurmanın, ilkeli ve uyumlu bir grup olmanın karşılığıydı Uludağ’ın 2543 metrelik zirvesi. Yaşadığımız bu iki gün, Kilimli Göl’de kurduğumuz nefis kamp, sanırım KDSG etkinlikleri arasında unutulmaz bir yer bulacak.
Ayvalık’tan ben, Kadri, Rana Hanım, Gömeç’ten Nurettin Bey, Burhaniye’den Ramazan Bey, Edremit’ten Çetin ve Serol Bey, 4 Ağustos Cumartesi günü saat 5’te yola çıktık. Susurluk’ta Mustafa KONAKOĞLU ve 12 kişilik Gönen Doğa Sporları ekibi ile buluşup yola devam ettik. Mustafakemalpaşa üzerinden Bursa’ya geçip Uludağ yoluna girdik. Çekirge’den, Bursa Dağcılık ve İhtisas Kulübü üyesi rehberimiz Tasim Bey’i aldık. Tarihi Çınar’da Niyazi Bey ile buluştuk. Hep birlikte devam edip Uludağ’ın Oteller Bölgesi’ne ulaştık. Burada araçlarımızı terk edip, çantalarımızı sırtladık ve oldukça dik bir tırmanışla önce wolfram madenine, oradan da kapı bölgesini geçerek Rasat Düzü’ne ulaştık. Kilimli Göl’den dönenlerden bölgede dolu yağışı olduğunu öğrenip tedirgin olsak ta yolumuza devam ettikBu bölgede, görmeyi hayal ettiğimiz endemik Apollo kelebeklerine rastlayıp fotoğrafladık. Uzun bir yürüyüş ve sert bir inişin ardından kampımızı kuracağımız Kilimli Göl’e ulaştık. Hemen çadırlarımızı kurduk. Yükseklik 2200 metreve sıcaklık 15 derece civarındaydı. Ben ve birkaç kişi daha, kendimizi Kilimli Göl’ün serin sularına atarak yol yorgunluğundan kurtulmaya çalıştık. Gruptan 5 kişi, Tasim Bey’in rehberliğinde zirveye güneşin batışını izlemeye gidip döndüler. Yanımızda getirdiğimiz tahtalarla küçük bir ateş yakıp, başında yemeklerimizi yedik. İlerleyen saatlerde çadırlarımıza çekildik ve hava sıcaklığının 7 dereceye düştüğü, oldukça nemli bir ortamda uyumaya çalıştık.
Sabah gün doğumunu göl kıyısında karşılamak çok keyifliydi. Sıcak su kaynatıp çorbalarımızı içtik. Çay demledik. Ardından yürüyüş düzeni alıp Tasim Bey rehberliğinde önce Buzlu Göl’e, ardından dik bir tırmanışla Karataş’a ve zirve rampasından zirve taşına ulaştık. Burada hatıra fotoğrafı çektirip zirve defterini imzaladık. Sonra inişe geçerek muhteşem manzaralar eşliğinde önce Aynalı Göl’e, ardından da Karagöl’e ulaştık. 4 saatlik yürüyüşün sonunda Kilimli Göl’e döndük. Yemeklerimizi yedik, çadırlarımızı topladık ve çantalarımızı sırtlayıp, inişli, çıkışlı, zorlu bir yoldan, şiddetli rüzgâr ve sis bulutları içerisinde 4 saat daha yürüyerek araçlarımıza ulaştık. Buradan oteller bölgesinde küçük bir gezi yaptık ve Tarihi Çınar’a indik. Çaylarımızı içip faaliyeti değerlendirdikten sonra Gönen’li dostlarımızla, Tasim Bey ile  ve Niyazi Bey ile ayrıldık. Susurluk-Balıkesir  üzerinden evlerimize ulaştık.

TEŞEKKÜRLER : Etkinlik boyunca bilgi, beceri ve hoşgörüsüyle bizlere unutulmaz anlar yaşatan rehberimiz Tasim Bey’e, bize bu fırsatı yarattığı için ve etkinlik boyunca gösterdiği başarılı yöneticiliği, yardımseverliği, içtenliği için Mustafa KONAKOĞLU’na, Yemeklerini benimle paylaşıp dağ başında ev sofrası keyfi yaşatan Türegün Ailesi’ne, getirdiği Bursa şeftalileri ile lezzetli bir mola keyfi yaşatan Niyazi Bey’e, uyumlu ve keyifli iki gün yaşamamızı sağlayan tüm KDSG’li yoldaşlarıma teşekkür ederim.
16/12/2019 Gün Ortalama:54  Bugün 34 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:18.210.23.15